مقدمه:
سرعت شتابنده توليد اطلاعات علمي و گسترش روزافزون رشته هاي علوم پزشكي در دهه هاي اخير موجب گرديد نيروي انساني كارآمد در زمينه آموزش شيوه هاي مناسب تدريس و ارزيابي دانشجو و مسلط به تواناييهاي لازم جهت برنامه ريزي و ارزشيابي آموزشي، تربيت شوند . با عنايت به همين ضرورت دوره كارشناسي ارشد آموزش پزشكي در سال 1373 به تصويب شوراي عالي برنامه ريزي رسيد و رسالت این رشته این است که در صدد است تا با گزينش و جذب اعضاي هيات علمي و كارشناسان مستعد و علاقه مند به مسايل پيچيده آموزش پزشكي در دنياي شتابان امروز، دانش آموختگاني را تربيت نمايد كه توانايي شناسايي مشكلات آموزشي از طريق تحقيقات مناسب، ارائه راه حلهاي منطقي و قابل ارزيابي براي مسايل آموزشي، مساعدت در امر برنامه ريزي و مديريت مسايل آموزشي دانشگاههاي علوم پزشكي و انتقال تكنولوژي ها و روشهاي مناسب آموزشي به منظور ارتقاي قابليتهاي اعضاء هيات علمي را داشته باشند و همچنين قادر باشند با شناسايي نقاط قوت و ضعف دانشگاهها و شناخت عوامل پيشرفت و توسعه دانشگاههاي جهان در ارتقاي وضعيت دانشگاههاي علوم پزشكي كشور ايفاي نقش نمايند.