معیار Glassik | پژوهش | آموزش |
اهداف واضح و روشن | روشنی و وضوح فرضیات، اهداف و اهمیت سوالات پژوهشی | اهداف آموزشی واضح ، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی |
آمادگی کافی | جستجوی کافی، زمینه مطالعاتی قوی، استفاده درست از منابع | دانش به روز، استفاده از منابع علمی بر اساس اهداف |
روش های مناسب | روش کار پاسخگوی اهداف و سوالات باشد | استفاده از روش های تدریس متناسب با اهداف
استفاده از روش های ارزیبای متناسب با دستاوردها |
نتایج قابل توجه | آزمون فرضیات و رد یا قبول آنها | سنجش کیفیت/اثربخشی آموزش و نشان دادن رسیدن به اهداف آموزشی |
ارائه اثربخش | انتشار در مجلات یا ارائه در کنگره | نتایج یا فرآیند آموزشی را در دسترس استفاده و نقد همکاران قرار دادن |
نقد بازتابی | بازتاب انتقادی بر نتایج خود برای هدایت سایر پژوهش های مرتبط | تحلیل انتقادی فعالیت آموزشی که منجر به ارتقای آموزش و تغییر در آن شود |