يکشنبه 18 خرداد 1404 - 11 ذو الحجة 1446
 The Relationship between Internet Addiction and Lifestyle among Nursing and Midwifery Students
2018 , 9 , 4 Persian article
Public Health
Mojtaba Abdi 1, Samaneh Rafiee 2, Elham Asadi 3, Matineh Pourrahimi 4, Hadi Jalilvand 5,
  • Received 9/5/2018
  • Receipt 12/5/2018
  • Published 3/16/2019
Background and Objectives: Internet addiction is an emerging problem that can affect social aspects of one’s life in negative ways. The present study aimed to investigate the relationship between internet addiction and students’ lifestyle.

Material and Methods: The present study was a cross-sectional analytic study.  Research population consisted of all university students of the faculty of nursing and midwifery of Iran University of Medical Sciences which was carried out in 2017. Data collecting tools used in the present research were Young's Internet Addiction questionnaire and Lifestyle Questionnaire.

Results: The current study suggested that 206 (68.6%) of the participants had no addiction, 86 (28.8%) were susceptible to addiction, and 8 (2.6%) were addicted to the internet. Also, internet addiction was related to the aspects of lifestyle including mental health, spiritual health and avoidance of drugs and narcotics.

Conclusion: There is a relationship between internet addiction and aspects of lifestyle. The students had low performance in fitness, weight control and nutrition, and environmental health, but no relationship was founded between the total score of lifestyle and internet addiction which could be due to differences among groups. We suggest educational programs to promote healthy lifestyle among nursing, midwifery and healthcare management students including expanding community sports culture, morning exercise, and nutrition improvement consisting of fruits and reduced consumption of saturated fat. Further studies are recommended to be conducted among the students of the aforementioned disciplines.

Internet AddictionLifestyleStudentsHealth Services
805
272
 
  اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

 اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

.     برگزاري كارگاههاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي و كارشناسان دفاتر توسعه

راه اندازي دوره فلوشيپ مهارتهاي دانشگاهي براي كارشناسان دفاتر توسعه و اعضاي هيات علمي

طراحي و تصويب دوره كارشناسي ارشد آموزش علوم پزشكي بصورت نيمه حضوري

اجرای دو دوره کارشناسی ارشد

ایجاد مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی

برگزاری کارگاههای ضیافت اندیشه اساتید

برگزاری کارگاههای حاکمیت بالینی

برگزاری کارگاهها آموزشی برای دانشجویان PhD و دستیاران

طراحی و اجرای کارگاههای آموزش پزشکی برای سایر دانشگاهها

كمك به بازنگري برنامه راهبردي حوزه معاونت آموزشي دانشگاه

كمك به تشكيل كميته ارتقاي رتبه دانشگاه و ارائه كمك هاي مشاوره و اجراي آن در دانشكده‌ها

جلب همكاري اساتيد براي تقويت شوراي گروه

همكاري موثر در مراحل ايجاد مركز پژوهش در آموزش علوم پزشكي

تدوين بسته‌هاي آموزشي چند رسانه‌اي و كمك به تدوين محتواي آموزشي الكترونيكي كارگاه ها و دوره‌هاي آموزش مهارتهاي دانشگاه

فعاليت مستمر بعنوان دبيرخانه جشنواره آموزشي شهيد مطهري