شنبه 10 خرداد 1404 - 03 ذو الحجة 1446
  اولویتهای پژوهشی

اولویتهای پژوهشی
 
 
حوزه های کلی و حیطه های پیشنهادی
 
الف – دانش آموختگان
-    اشتغال، فرصتهای شغلی، جایگاه شغلی و شناخت افراد جامعه نسبت به رشته های مختلف علوم پزشکی
-    نیازهای حرفه ای و آموزشی
-    توانمندی دانش آموختگان در انجام وظایف حرفه ای پس از فراغت از تحصیل
 
ب – نیازهای جامعه
-     نیازهای جامعه و حیطه سلامت
-     پاسخگویی موسسات آموزشی و دانش آموختان آنها به نیازهای جامعه
 
پ – نظام سلامت
-    توزیع نیروی انسانی بر بخشهای مختلف سلامت         
-    کارآیی و بهره وری نیروی انسانی
 
ت- نظام آموزشی
-    همسویی انتظارات از دانش آموختگان با رویکردهای آموزشی
-    هماهنگی، همپوشانی و تعارضات بین رشته ای
-    برنامه های آموزشی در موسسات آموزشی پیشروه
-    پیش بینی رشته های جدید بر اساس نیازها
-    مدیریت و رهبری در آموزش
 
ث- راهبردها و برنامه های آموزشی
-    تناسب روشهای آموزشی با اهداف یادگیری
-    اثربخشی روشهای آموزشی نوین در تحقق اهداف یادگیری
-    تناسب روشهای ارزیابی یادگیری با اهداف برنامه های آموزشی
-    بسته های آموزشی خودآموز و نقش آنها در تحقق اهداف آموزشی
 
ج- روشهای آموزش
-    آموزش بین حرفه ای
-    آموزش بالینی
-    آموزش سرپایی
-    آموزش در عرصه های آموزشی
-    آموزش مداوم و ارتقای حرفه ای
 
چ - اقتصاد آموزش
-    هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سرانه آموزشی در رشته ها و مقاطع مختلف
-    راههای کاهش هزینه و افزایش بهره وری
 
ح- اعضاء هیأت علمی
-    ارتقاء توانمندی اعضاء هیأت علمی
-    نظام دانش پژوهی
-    چالشهای اعضاء هیأت علمی از بعد از آموزش، پژوهش و خدمات سلامت
 
خ – اخلاق و رفتار حرفه ای
-    بایدهای اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و نظام سلامت
-    راههای ترویج اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و نظام سلامت
-    تحلیل وضعیت اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و خدمات
 
د- فنون و رسانه های آموزشی
-    آموزش الکترونیکی / شیوه ها/ نیازها
-    آموزش غیر حضوری
-    بسته آموزش الکترونیکی مورد نیاز
 
ذ-ارزشیابی و اعتبار سنجی آموزشی
-    تحلیل نظام ارزشیابی برنامه های آموزشی
-    ارزشیابی هیأت علمی
-    ارزشیابی محیط یادگیری
-    ارزشیابی روش ارزشیابی (فرا ارزشیابی)
 
ر- مدیریت و رهبری در آموش علوم پزشکی
-    تحلیل نظام مدیریت در سطوح مختلف
-    تجربیات و راهکار مدیریت اثر بخش
-    مدیریت در بیمارستانهای آموزشی
 
ز – عرصه های آموزش در علوم پزشکی
-    عرصه آموزش در جامعه و خانواده
-    عرصه آموزش سرپایی
-    عرصه آموزش در اطاق عمل و ..