اولویتهای پژوهشی
حوزه های کلی و حیطه های پیشنهادی
الف – دانش آموختگان
- اشتغال، فرصتهای شغلی، جایگاه شغلی و شناخت افراد جامعه نسبت به رشته های مختلف علوم پزشکی
- نیازهای حرفه ای و آموزشی
- توانمندی دانش آموختگان در انجام وظایف حرفه ای پس از فراغت از تحصیل
ب – نیازهای جامعه
- نیازهای جامعه و حیطه سلامت
- پاسخگویی موسسات آموزشی و دانش آموختان آنها به نیازهای جامعه
پ – نظام سلامت
- توزیع نیروی انسانی بر بخشهای مختلف سلامت
- کارآیی و بهره وری نیروی انسانی
ت- نظام آموزشی
- همسویی انتظارات از دانش آموختگان با رویکردهای آموزشی
- هماهنگی، همپوشانی و تعارضات بین رشته ای
- برنامه های آموزشی در موسسات آموزشی پیشروه
- پیش بینی رشته های جدید بر اساس نیازها
- مدیریت و رهبری در آموزش
ث- راهبردها و برنامه های آموزشی
- تناسب روشهای آموزشی با اهداف یادگیری
- اثربخشی روشهای آموزشی نوین در تحقق اهداف یادگیری
- تناسب روشهای ارزیابی یادگیری با اهداف برنامه های آموزشی
- بسته های آموزشی خودآموز و نقش آنها در تحقق اهداف آموزشی
ج- روشهای آموزش
- آموزش بین حرفه ای
- آموزش بالینی
- آموزش سرپایی
- آموزش در عرصه های آموزشی
- آموزش مداوم و ارتقای حرفه ای
چ - اقتصاد آموزش
- هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سرانه آموزشی در رشته ها و مقاطع مختلف
- راههای کاهش هزینه و افزایش بهره وری
ح- اعضاء هیأت علمی
- ارتقاء توانمندی اعضاء هیأت علمی
- نظام دانش پژوهی
- چالشهای اعضاء هیأت علمی از بعد از آموزش، پژوهش و خدمات سلامت
خ – اخلاق و رفتار حرفه ای
- بایدهای اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و نظام سلامت
- راههای ترویج اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و نظام سلامت
- تحلیل وضعیت اخلاق حرفه ای در محیطهای آموزشی و خدمات
د- فنون و رسانه های آموزشی
- آموزش الکترونیکی / شیوه ها/ نیازها
- آموزش غیر حضوری
- بسته آموزش الکترونیکی مورد نیاز
ذ-ارزشیابی و اعتبار سنجی آموزشی
- تحلیل نظام ارزشیابی برنامه های آموزشی
- ارزشیابی هیأت علمی
- ارزشیابی محیط یادگیری
- ارزشیابی روش ارزشیابی (فرا ارزشیابی)
ر- مدیریت و رهبری در آموش علوم پزشکی
- تحلیل نظام مدیریت در سطوح مختلف
- تجربیات و راهکار مدیریت اثر بخش
- مدیریت در بیمارستانهای آموزشی
ز – عرصه های آموزش در علوم پزشکی
- عرصه آموزش در جامعه و خانواده
- عرصه آموزش سرپایی
- عرصه آموزش در اطاق عمل و ..