يکشنبه 31 فروردين 1404 - 21 شوال 1446
 
 

مقدمه:

   سرعت شتابنده توليد اطلاعات علمي و گسترش روزافزون رشته هاي علوم پزشکي در دهه هاي اخير موجب گرديد نيروي انساني کارآمد در زمينه آموزش شيوه هايمناسب تدريس و ارزيابي دانشجو و مسلط به تواناييهاي لازم جهت برنامه ريزي و ارزشيابي آموزشي ، تربيت شوند . با عنايت به همين ضرورت دوره کارشناسي ارشد آموزش پزشکي در سال 1373 به تصويب شوراي عالي برنامه ريزي رسيد و با توجه به نيازهاي پديد آمده به شرح زير بازنگري مي شود.

 

الف: رسالت (Mission)

   رشتة آموزش پزشکي در صدد  است تا با گزينش و جذب اعضاي هيات علمي و کارشناسان مستعد و علاقمند به مسايل پيچيده آموزش پزشکي در دنياي شتابان امروز، فارغ التحصيلاني را تربيت نمايد که توانايي شناسايي مشکلات آموزشي از طريق تحقيقات مناسب ، ارائه راه حلهاي منطقي و قابل ارزيابي براي مسائل آموزشي، مساعدت در امر برنامه ريزي و مديريت مسائل آموزشي دانشگاههاي علوم پزشکي و انتقال تکنولوژيها و روشهاي مناسب آموزش به منظور ارتقاي قابليتهاي اعضاي هيات علمي را داشته باشند و همچنين قادر باشند با شناسايي نقاط قوت و ضعف دانشگاهها و شناخت عوامل پيشرفت و توسعه دانشگاههاي جهان در ارتقاي وضعيت دانشگاههاي علوم پزشکي کشور ايفاي نقش نمايند.

 

ب: اهداف دوره

فارغ التحصيلان دوره کارشناسي ارشد در پايان دوره آموزشي بايد:

1-  توانايي هدايت فعاليتها جهت انجام تغييرات ضروري به منظور افزايش کيفيت آموزش را داشته باشند.

2- توانايي طراحي و انجام پژوهشهاي آموزشي به منظور شناسايي و رفع مشکلات را داشته باشند.

3- قادر به طراحي روشهاي مناسب ارزشيابي برنامه هاي آموزشي باشند.

4- توانايي مشارکت فعال در تدوين برنامه استراتژيک دانشگاه را داشته باشند.

5- به روشهاي طراحي برنامه آموزشي و تکنولوژيهاي جديد آموزش و الگوها و روشهاي جديد تدريس مسلط باشند و قادر به توسعه مهارتهاي آموزشي اعضاء هيات علمي دانشگاهها باشند.

 

ج: شکل دوره: تعداد کل واحدهاي دوره 31 واحد مي باشد.

  واحدهای ارائه شده در دوره در قسمت ترم بندي قابل مشاهده است.

 
 

عناوين واحدها

عناوين واحدهاي دوره کارشناسي ارشد آموزش پزشکي به شرح زير مي باشد:

1- مقطع اول: مهارتهاي عمومي آموزش پزشکي

شماره رديف درس

نام واحد (درس)

ارزش کل واحدي

نظری

عملی

1

برنامه ريزي آموزشي مقدماتی

1

5/.0

5/.0

2

مهارتهاي تدريس - 1

1

5/.0

5/.0

3

روش تحقيق در آموزش -1

2

1

1

4

روشهاي ارزيابي دانشجو- 1

1

5/.0

5/.0

5

کاربرد رايانه در آموزش

2

--

2

6

زبان انگليسي -1

2

2

--


جمع

9

5/4

5/4

2- مقطع دوم :واحدهاي تخصصي و پايه (مهارتهاي اختصاصي آموزش پزشکي)

شماره رديف درس

نام واحد (درس)

ارزش کل واحدي

نظری

عملی

7

برنامه ريزي درسی پيشرفته

2

1

1

8

مهارتهاي ارتباطي پايه

1

5/.0

5/.0

9

روش تحقيق در آموزش -2

2

1

1

10

ارزيابي دانشجو ( باليني)

2

1

1

11

ارزشيابي برنامه آموزشي ( مقدماتي)

1

5/.0

5/.0

12

الگوهاي ياددهي و يادگيري ( تدريس باليني)

2

1

1

13

زبان انگليسي -2

2

2

--


جمع

12

7

5

3- مقطع سوم :واحدهاي تخصصي

شماره رديف درس

نام واحد (درس)

ارزش کل واحدي

نظری

عملی

14

طراحي آموزشي در علوم پزشكي

2

1

1

15

ارزشيابي برنامه – 2

2

1

1

16

مديريت در نظامهاي آموزشي و بهداشتي درماني

2

2

--

17

اقتصاد آموزش و بهداشت

2

2

--

18

پزشكي مبتني بر شواهد(EBM )

2

1

1

19

كاربرد رايانه و اينترنت - 2

1

--

1


جمع

11

7

4

شماره رديف درس

نام واحد (درس)

ارزش کل واحدي

نظری

عملی

20

پايان نامه

6

6

--

 
 

دستورالعمل آموزش از راه دور مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته رشته آموزش پزشكي


به منظور گسترش و توسعه دامنه فعاليت آموزش عالي و انعطاف‌پذيري در پاسخگويي به نيازهاي اجتماعي براي ورود به دانشگاه و به منظور بسط و اشاعه دانش متناسب با ذوق، سليقه و امكانات افراد و نيز پاسخگويي به نيازهاي مبرم جامعه درتامين نيروي انساني متخصص، نظام آموزش از راه دور به موازات نظام آموزشي تمام وقت براي مقررات اين دستورالعمل به اجرا در مي‌آيد .

فصل اول :

شرايط اخذ پذيرش

ماده 1: اخذ پذيرش در دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته رشته آموزش پزشكي به صورت آموزش از راه دور مشروط و شرايط آن به شرح ذيل است :

1- داشتن شرايط عمومي ورود به آموزش عالي

2- اعضاي هيأت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور اعم از رسمي و پيماني و اعضاي هيأت علمي گروه پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي بدون هيچگونه شرط سني

3- دارندگان مدارك دكتراي عمومي (پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي)، دكتراي حرفه‌اي، علوم آزمايشگاهي، كارشناسي ارشد رشته‌هاي علوم پزشكي كه رابطه استخدامي با دانشگاههاي علوم پزشكي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دارند بدون هيچگونه شرط سني

4- پرداخت هزينه‌هاي بررسي درخواست پذيرش مطابق با ضوابط مربوط

5- ارسال كارنامه آموزشي پژوهشي (CV)

6- معافيت از نظام وظيفه يا گواهي پايان خدمت جهت متقاضيان مذكور

تبصره1 : گواهيهاي مورد نياز جهت بندهاي 2 و 3 از سوي دانشگاهها و يا حسب مورد از سوي معاونت آموزشي و امور دانشجويي وزارت متبوع صادر مي‌شود

تبصره 2 : در صورتيكه تعداد متقاضيان واجد شرايط بيشتر از ظرفيت پذيرش باشد. اولويت پذيرش با متقاضيان واجد شرايط بند 2 مي‌باشد

تبصره 3 : عنوان، محتوا و حجم دروس هر رشته در نظام آموزش الكترونيكي، عيناً همان عنوان، محتوا و حجم دروس در برنامه آموزش تمام وقت آن رشته مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي علوم پزشكي است. بنابراين از حيث برنامه درسي هيچگونه اختلافي بين دو نظام آموزش الكترونيكي و تمام وقت وجود ندارد .

فصل دوم :

نام نويسي

ماده 2 : داوطلبان پس از اخذ پذيرش اوليه در زماني كه مركز اعلام مي‌كند براي شروع به تحصيل پس از پرداخت شهريه نام‌نويسي مي‌نمايند. عدم نام‌نويسي در نخستين نيمسال تحصيلي، انصراف از تحصيل تلقي خواهد شد .

تبصره 1 : داوطلب پذيرفته شده در نيمسال اول«دانشپذير» ناميده مي‌شود .

تبصره 2 : برنامه نام‌نويسي بايد شهريه ثابت و متغير مطابق تعرفه مصوبه دانشگاه پرداخت گردد .

تبصره 3 : براي دانشپذير در دوره دانشپذيري كارت موقت صادر مي‌گردد .

تبصره 4 : دانشپذير در صورتي دانشجو تلقي مي‌گردد كه دوره دانشپذيري (نيمسال اول) را با معدل 14 و بالاتر بگذراند و نمره هيچيك از دروس او كمتر از 12 نباشد .

تبصره 5 : در صورتي كه دانشپذير در يكي از دروس نيمسال اول نمره مردودي بگيرد به شرطي كه معدل كل او بالاي 14 باشد بصورت مشروط دانشجو تلقي مي‌گردد و در نيمسال دوم بايد درس مردودي را بگذراند .

تبصره 6 : دانشجو مشروط در صورت مردودي مجدد در درس مردودي فوق‌الذكر از ادامه تحصيل محروم مي‌شود .

تبصره 7 : در دوره دانشپذيري حذف كليه درس‌هاي اخذ شده، مرخصي تحصيلي و يا حذف و اضافه درس مجاز نمي‌باشد .

تبصره 8 : براي دانشپذيراني كه موفق به ورود به دوره دانشجويي نشوند و یا خودشان انصراف دهند، در دروسي كه موفق به گذراندن آن شده‌اند گواهي گذراندن دروس مربوطه صادر مي‌شود و در صورتیکه واحدهای درسی ترم اول را بعلاوه کارگاههای تکمیلی با موفقیت طی نماید، گواهینامه دوره مهارتهای دانشگاهی دریافت خواهد نمود .

ماده 3 : در صورتي كه دانشپذير، نيمسال دانشپذيري را با موفقيت به انجام برساند، دانشجو تلقي شده و موظف است در هر نيمسال و در زماني كه دانشگاه اعلام مي‌كند، براي ثبت‌نام و انتخاب واحد اقدام نمايد. عدم اقدام دانشجو براي نام‌نويسي بدون اطلاع و عذر موجه در يك نيمسال، به منزله انصراف از تحصيل است. در صورت داشتن عذر موجه، حق انتخاب واحد و ادامه تحصيل در آن نيمسال را ندارد. ولي آن نيمسال جزو مدت مجاز تحصيل وي محسوب مي‌شود .

تبصره 1 : دانشجو موظف است عذر موجه خود را با دلايل مستند و بطور مكتوب در اولين ماه بعد از آغاز نيمسال تحصيلي به مركز اطلاع دهد .

فصل سوم :

واحدهاي درسي و طول مدت تحصيل

ماده 4 : تعداد واحدهاي درسي لازم براي گذراندن دوره تحصيلي به شرح ذيل است :

گذراندن كليه دروس دوره دانشپذيري و دانشجويي براساس برنامه آموزشي مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي علوم پزشكي اجباري است .

ماده 5 : هر دانشجو مي‌تواند در هر نيمسال تحصيلي حداقل 6 و حداكثر 12 واحد درسي مطابق برنامه مصوب شوراي عالي برنامه‌ريزي علوم پزشكي انتخاب نمايد .

تبصره 1 : واحدهاي عملي طبق برنامه آموزشي مصوب به صورت حضوري يا در قالب پروژه يا تكاليف و وظايف محوله يا فعاليت‌هاي كارگاهي برگزار مي‌شود .

تبصره 2 : در آخرين نيم‌سال تحصيلي اخذ كمتر از 6 واحد درسي بلامانع است .

ماده 6 : تهيه پايان‌نامه آخرين بخش دوره كارشناسي ارشد است كه طي آن دانشجو موظف است در يك زمينه مربوط به رشته تحصيلي خود زير نظر استاد راهنما به تحقيق و تتبع بپردازد .

جزئيات گذراندن پايان‌نامه و دستورالعمل‌هاي آن مطابق آئين‌نامه آموزشي مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته و برنامه آموزشي رشته مذكور مي‌باشد .

فصل چهارم :

طول دوره

ماده 7 : حداكثر مدت مجاز تحصيل در دوره 5 سال است. در صورتيكه دانشجو نتواند واحدهاي دوره را در حداكثر مدت مجاز تحصيل با موفقيت بگذراند، از ادامه تحصيل محروم مي‌شود .

فصل پنجم :

حضور در جلسات درسي

ماده 8 : حضور دانشجو در جلسات كارگاهي و عملي تابع برنامه آموزشي مصوب دوره مي‌باشد .

فصل ششم :

حذف و اضافه

ماده 9 : دانشجو مي‌تواند در هر نيمسال فقط در مهلتي كمتر از دو هفته پس از شروع نيمسال تحصيلي كه توسط آموزش اعلام مي‌گردد يك درس ديگر را انتخاب يا يك درس انتخابي خود را حذف يا يك درس انتخابي خود را با يك درس ديگر جابجا نمايد. مشروط برآنكه تعداد واحدهاي انتخابي وي از 12 واحد مجاز تجاوز نكند و از 6 واحد كمتر نشود .

ماده 10 : در صورت اضطرار دانشجو مي‌تواند براساس اعلام آموزش مركز فقط يكي از درس‌هاي نظري خود را با تائيد گروه آموزشي مربوط حذف كند مشروط بر اينكه اولاً غيبت دانشجو در آن درس بيش از حد مجاز نباشد و ثانياً تعداد واحدهاي باقيمانده از 6 واحد كمتر نشود. شهريه درس حذف شده به دانشجو مستردد نخواهد شد .

ماده 11 : حذف كليه درس‌هاي اخذ شده در يك نيمسال حداكثر تا قبل از شروع امتحانات پايان آن نيمسال تنها در صورتي مجاز است كه بنابه تشخيص شوراي آموزشي دانشگاه دانشجو قادر به ادامه تحصيل در آن نيمسال نباشد. در اين صورت نيمسال مزبور جزو حداكثر مدت مجاز تحصيل دانشجو محسوب خواهد شد و شهريه آن نيمسال مسترد نخواهد شد .

فصل هفتم :

ارزيابي پيشرفته تحصيلي دانشجو

ماده 12 : ارزيابي پيشرفت تحصيلي دانشجو در هر درس براساس ميزان حضور و فعاليت در كلاس مجازي انجام تكاليف درسي و نتايج امتحانات بين نيمسال و پايان نيمسال صورت مي‌گيرد و استاد هر درس مرجع ارزيابي دانشجو در آن درس است .

تبصره 1 : برگزاري امتحان پايان نيمسال براي هر درس الزامي است و امتحان آن به صورت حضوري در محلي كه مركز تعيين مي‌نمايد انجام مي‌گردد .

ماده 13 : معيار ارزيابي پيشرفت تحصيلي دانشجو نمره درس است كه به صورت عددي بين صفر تا بيست تعيين مي‌شود .

ماده 14 : حداقل نمره قبولي در هر درس 12 است دانشجويي كه در هر يك از دروس غير اختياري مردود شود در اولين فرصت ممكن ملزم به تكرار آن درس است. با اين حال نمرات كليه دروس اعم از قبولي و ردي در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه ميانگين منظور مي‌شود .

تبصره 1 : اگر دانشجويي در يك درس اختياري مردود شد به جاي آن درس مي‌تواند از جدول دروس اختياري در برنامه مصوب درس ديگري را انتخاب كند. با اين حال نمرات كليه دروس اعم از قبولي و ردي در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه ميانگين منظور مي‌شود .

فصل ششم :

غيبت در امتحان

ماده 15 : غيبت غیر موجه در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و غيبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس مي‌گردد و شهريه آن درس مسترد نمي‌گردد .

تبصره 1 : تشخيص موجه بودن غيبت در جلسات امتحان برعهده گروه آموزشي مربوطه است .

فصل نهم :

اعلام نمرات

ماده 16 : استاد موظف است نمره نهايي هر درس را حداكثر ظرف 3 هفته پس از برگزاري امتحان آن درس به اداره خدمات آموزشي مركز تسليم نمايد. دانشجويان مي‌توانند حداكثر تا 3 روز پس از اعلام نتايج اعتراضات خود را كتباً به اداره خدمات آموزش مركز تسليم نمايد .

تبصره 1: درخواست‌هاي تجديد نظر ظرف مدت حداكثر دو هفته پس از اعلام نمرات رسيدگي شده و نمرات نهايي غيرقابل تغيير است.


فصل دهم:

نام‌نويسي مشروط

ماده 17 : ميانگين نمرات دانشجو در هيچ نيمسال تحصيلي نبايد كمتر از 14 باشد، در غير اين صورت، نام‌نويسي دانشجو در نيمسال بعد به صورت مشروط خواهد بود .

تبصره 1 : مركز موظف است موضوع مشروط بودن دانشجو را هربار به وي كتباً اطلاع دهد و يك نسخه از آن را در پرونده دانشجو ضبط نمايد. با اين وصف اظهار بي‌اطلاعي دانشجو از اين امر مانعي در اجراي مقررات نخواهد بود .

ماده 18 : دانشجويي كه به صورت مشروط نام‌نويسي مي‌كند جز در آخرين نيمسال تحصيلي حق انتخاب بيش از 8 واحد درسي در آن نيمسال را ندارد .

فصل يازدهم :

اخراج دانشجوي مشروط

ماده 19 : در صورتي كه ميانگين نمرات دانشجو در دو نيمسال تحصيلي در دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته اعم از متوالي يا متناوب كمتر از 14 باشد در هر مرحله‌اي كه باشد از ادامه تحصيل محروم مي‌شود .

ماده 20 : دانشجويي كه به لحاظ مشروط شدن بيش از حد، از ادامه تحصيل در دوره محروم مي‌شود در صورتي كه تعدادي از دروس را با موفقيت گذرانده باشد و ميانگين كل او در آن دروس كمتر از 12 نباشد مي‌تواند با رعايت ساير ضوابط گواهي گذراندن آن دروس را دريافت كند .

فصل دوازدهم :

ميانگين نمرات

ماده 21 : در پايان هر نيمسال تحصيلي ميانگين نمرات دانشجو در آن نيمسال و ميانگين كل نمرات او تا پايان آن نيمسال محاسبه و در كارنامه وي ثبت مي‌شود .

تبصره 1 : براي محاسبه ميانگين نمرات تعداد واحدهاي هر درس در نمره آن درس ضرب مي‌شود و مجموع حاصل ضربها در تمام دروسي كه دانشجو براي آنها نمره گرفته است (اعم از ردي يا قبولي) برتعداد كل واحدها اخذ شده تقسيم مي‌‌شود .

فصل سيزدهم :

مرخصي تحصيلي

ماده 22 : دانشجو مي‌تواند حداكثر از يك نيمسال مرخصي تحصيلي استفاده كند .

تبصره 1 : مدت مرخصي تحصيلي جزو حداكثر مدت مجاز تحصيل دانشجو در هر دوره محسوب مي‌شود .

ماده 23 : تقاضاي مرخصي تحصيلي بايد به صورت كتبي حداقل دو هفته قبل از شروع نام‌نويس هر نيمسال، توسط دانشجو به اداره خدمات آموزشي مركز ارسال گردد .

تبصره 1 : شوراي آموزشي دانشگاه موظف است پس از كسب نظر از گروه آموزشي ذيربط و قبل از اتمام مهلت نام‌نويسي، موافقت يا عدم موافقت با درخواست دانشجو را كتباًَ به وي ابلاغ نمايد .

فصل چهاردهم :

انصراف از تحصيل

ماده 24 : عدم مراجعه دانشجو جهت ثبت‌نام در يك نيمسال تحصيلي بدون اطلاع و عذر موجه به منزله ترك تحصيل و يا انصراف است و دانشجو اخراج خواهد شد .

تبصره 1 : در موارد استثنايي كه دانشجو ترك تحصيل خود را موجه مي‌داند بايد دلايل آن در حداقل يك ماه قبل از پايان همان نيمسال به مركز ارائه دهد و در صورت تائيد موجه بودن ترك تحصيل توسط مركز آن نيمسال جزو مرخصي تحصيلي دانشجو محسوب مي‌شود و در مدت مجاز تحصيل وي محاسبه خواهد شد .

ماده 25 : دانشجويي كه بخواهد از تحصيل منصرف شود بايد درخواست انصراف خود را كتباً به اداره خدمات آموزشي مركز ارسال نمايد. اين دانشجو مجاز است فقط براي يك بار تا يك ماه قبل از پايان همان نيمسال تقاضاي انصراف خود را پس بگيرد پس از انقضاي اين مهلت حكم انصراف از تحصيل وي صادر مي‌شود و دانشجو پس از آن حق ادامه تحصيل در آن دوره را ندارد .

فصل پانزدهم :

فراغت از تحصيل

ماده 26 : دانشجويي كه كليه واحدهاي درسي را طبق برنامه مصوب و براساس مقررات اين آئين‌نامه با موفقيت گذرانده باشد. دانش‌آموخته آن دوره شناخته مي‌شود .

تبصره 1 : تاريخ فراغت از تحصيل روزي است كه نمره پايان‌نامه دانشجو توسط استاد به اداره خدمات آموزشي تحويل داده شود .

ماده 27 : ميانگين كل نمرات دانشجو در پايان دوره تحصيل، بايد حداقل 14 باشد تا در رشته خود مدرك كارشناسي ارشد دريافت كند. در صورتي كه ميانگين نمرات دانشجو از 14 كمتر باشد چنانچه از نظر طول تحصيل مانعي نداشته باشد مي‌تواند در سقف سنوات تحصيلي مجاز، درسهايي را كه با نمره كمتر از 14 قبول شده است مجدداً انتخاب و آن درس را تكرار كند تا ميانگين كل خود را جبران نمايد. در اين صورت نمرات درس تكرار شده علاوه بر نمرات قبلي، در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه كل نمرات او محسوب مي‌شود .

تبصره 1 : دانشجويي كه نتواند يا نخواهد از مقررات مذكور در اين ماده استفاده كند يا علي‌رغم استفاده از آن نتواند كمبود ميانگين كل نمرات خود را جبران نمايد براساس ماده 2 و تبصره 8 آن مي‌تواند گواهي مبني بر گذراندن دروس دريافت مي‌نمايد .

ماده 28 : مدرك فارغ‌التحصيلي دانشجويان اين دوره‌ها همانند دانشجويان دروه‌هاي حضوري با قيد «دوره آموزش الكترونيكي» صادر خواهد شد .

فصل شانزدهم :

ساير موارد

ماده 29 : به دانشجويان دوره‌هاي الكترونيكي هيچگونه امكانات رفاهي تعلق نمي‌گيرد .

ماده 30: ميزان شهريه ثابت در طول دوران تحصيل دانشجو ثابت است .

ماده 31: هزينه‌هاي تحصيلي دوره‌هاي آموزش الكترونيكي و موارد تخفيف در شهريه مطابق با مصوبات هيأت رئیسه دانشگاه هر ساله اعلام مي‌گردد .

ماده 32: اين دستورالعمل مشتمل بر 32 ماده و 25 تبصره مي‌باشد در جلسه هيآت رئيسه به تصويب رسيد و براي كليه دانشجوياني كه از سال تحصيلي 86-1385 وارد مراكز آموزش از راه دور مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته رشته آموزش پزشكي دانشگاههاي علوم پزشكي مي‌شوند لازم‌الاجرا است و از اين تاريخ كليه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي مغاير با آن براي دانشجويان مشمول اين دستورالعمل لغو مي‌شوند .


 
 

برنامه كلاسهاي ترم دوم دانشجويان كارشناسي ارشد آموزش پزشكي ورودی 90

( برای دریافت ریز برنامه روی عنوان کارگاه کلیک نمایید)

روز

تاريخ

ساعت(30/13-8 )

شنبه

16/2/91

برنامه ريزي درسي (2)

يكشنبه

17/2/91

روش تدريس (2)

شنبه

30/2/91

برنامه ريزي درسي (2)

يكشنبه

31/2/91

روش تدريس (2)

شنبه

20/3/91

برنامه ريزي درسي (2)

يكشنبه

21/3/91

روش تدريس (2)

شنبه

3/4/91

ارزيابي دانشجو(2)

يكشنبه

4/4/91

ارزشيابي برنامه (1)

شنبه

17/4/91

ارزيابي دانشجو(2)

يكشنبه

18/4/91

ارزشيابي برنامه (1)

شنبه

31/4/91

ارزيابي دانشجو(2)

در بین سایر کلاسها با توافق اسایتد بصورت کارگاهی ارائه خواهد شد

روش تحقیق

در بین سایر کلاسها با توافق اسایتد بصورت کارگاهی ارائه خواهد شد

مهارتهای ارتباطی


 
 

نمودار ارزشيابي دروس الگوهاي ياددهي و يادگيري(تدريس باليني) و ارزيابي صلاحيتهاي باليني 

ترم دوم كارشناسي ارشد آموزش پزشكي



1- قبل از شركت در كارگاه اطلاعات كافي در مورد زمان،محل وموضوع كارگاه ارائه شده است

2- در ابتدا در مورد اهداف كارگاه توضيح داده شد

3- در ابتدا توضيحات كافي در مورد نحوه كار در كارگاه ارائه شده است.

4- هدفهاي كارگاه ارتباط بسيار نزديكي با فعاليتهاي حرفه اي من داشتند

5- منابع يادگيري و وسايل سمعي و بصري فراهم شده از كيفيت خوبي برخورداري بودند

6- روشهايي كه در جلسات كارگاه مورد استفاده قرار گرفت مرا تشويق به شركت فعال كرد.

7- مدرسين و گردانندگان كارگاه از دانش و مهارت كافي برخوردار بودند

8- رفتار مدرسين محترمانه و مشوق بود

9- رفتار گردانندگان محترمانه و مشوق بود.

10- فضاي عمومي كارگاه براي انجام كار جدي مساعد بود .

11- امكان ابراز نظر و فعاليت آزادانه براي شركت كنندگان فراهم بود.

12- مدرسين كمكهاي لازم را براي رسيدن من به هدفهاي كارگاه انجام دادند.

13- كارگاه با نظم و بر اساس اصول صحيح اداره شد.

14- براي بحثهاي فردي يا گروهي وقت كافي منظور شده بود.

15- وقت كافي براي تمرينات عملي منظور شده بود.

16- ين كارگاه به من فرصت داد تا دانش خود را در مورد مسائل آموزشي افزايش دهم

17- اين كارگاه مرا تشويق كرد تا اطلاعاتي را كه بدست آورده‌ام پس از خاتمه كارگاه مورد استفاده قرار دهم.

18- به درصد زيادي از اهداف آموزشي كارگاه در پايان دست يافتم .

کارگاههای تدریس و ارزیابی بالینی باکسب میانگین کلی21/10 ± 97/90 درحد عالی از سوی دانشجويان ارزیابی شد

میانگین رضایتمندی از سایر کارگاههای دروس ارائه شده در ترم دوم بدینگونه بوده اند:

برنامه ریزی درسی پیشرفته 51/13± 36/87

ارزشیابی برنامه های آموزشی 19/11± 55/85

پزوهش در آموزش -2 50/15± 86/79

راهنمایی و مشاوره آموزشی 79/9 ± 26/87

زبان انگلیسی - 2 12/13 ± 88/86