1. عدم توجه كافي به نحوه ارزشيابي توسط معاونين آموزشي دانشكده ها • راهكار مناسب برگزاري كارگاه براي روشن شدن انگيزه ارزشيابي براي ايشان 2. عدم تاثير مناسب ارزشيابي در پيشرفت اساتيد • راهكار مناسب پيشرفت اساسي اساتيد بايد منوط به مطلوب بودن ارزشيابي نحوه تدريس باشد چراكه اولين اصالت دانشگاه آموزش است. 3. عدم وجود مسئول مشخص ارزشيابي در دانشكده ها • معيين كردن افراد مشخص و آگاه به مسايل ارزشيابي براي هر چه بهتر برگزار كردن ارزشيابي 4. عدم توجيه مناسب دانشجويان نسبت به ارزشيابي اساتيد و برنامه هاي آموزشي • توجيه مناسب دانشجويان قبل از ارزشيابي و روشن نمودن اهداف ارزشيابي ميتواند از تورش هاي بوجود آمده در نتايج ارزشيابي جلوگيري نمود. 5. توزيع فرمهاي ارزشيابي در زمانهاي نامناسب كه موجب تورش در نتايج ارزشيابي ميشود • بايد توزيع فرمهاي ارزشيابي در زمانهاي مناسب و در آخرين جلسه تدريس بدون حضور خود مدرس انجام گيرد. |