برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی Education Development Center

فهرست اصلی

اسلایدر
 
معرفی کمیته دانشجویی توسعه آموزش
 
ماموریت: کمیته دانشجویی نهادي متشکل از دانشجویان داوطلب دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد که بستري ساختارمند براي دانشجویان فراهم می­آورد تا بتوانند به توسعه و ارتقاي آموزش علوم پزشکی کمک کنند. این کمیته با توانمندسازي و به اشتراك گذاري تجربیات دانشجویان در حوزه توسعه آموزش علوم پزشکی تلاش می­کند تا با تربیت دانشجویانی که توانمندي لازم براي حمایت طلبی را دارند، برای ارتقاي جایگاه دانشجویان در زنجیره تصمیم­سازي­هاي آموزشی، ظرفیت­سازي نماید. همچنین با کمک به دانشجویان براي کسب حداکثر رشد فردي و حرفه اي خود، آن ها را براي رهبري نوآوري­هاي مؤثر در حوزه آموزش پزشکی آماده می­سازد. این کمیته در عرصه­هاي مختلف نوآوري­هاي آموزشی و پژوهش در آموزش، در راستاي بهبود وضعیت آموزشی دانشگاه گام برمی­دارد.
هدف کلی: ارتقاي کیفیت آموزش از طریق تقویت مشارکت دانشجویان در حوزه توسعه و نوآوري آموزش علوم پزشکی و تبدیل شدن ایشان به حمایت طلبان ارتقاي آموزش خود.
ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ:
  1. آگاه سازی،ﺗﺸﻮﯾﻖ و ﺟﺬب داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﺮايﻣﺸﺎرکت در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎيﺗﻮﺳﻌﻪآﻣﻮزش
  2. ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزيﺑﺮايﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻋﻠﻮم پزشکی در زﻣﯿﻨﻪ آﻣﻮزشﻋﻠﻮم پزﺷکی ازﻃﺮﯾﻖ:
اﻟﻒ. ﺑﺮگزاريﺳﻤﯿﻨﺎرﻫﺎ،کارگاه ها و دورهﻫﺎي آﻣﻮزشی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم پزشکی مبتنی بر
ﻧﯿﺎزﻫﺎي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن
ب.اراﺋﻪﻣﺸﺎورهﺑﻪداﻧﺸﺠﻮﯾﺎن و ﺗﺸکلﻫﺎي داﻧﺸﺠﻮﯾی در زﻣﯿﻨﻪآﻣﻮزشﻋﻠﻮم پﺰﺷکی
پ.ﺣﻤﺎﯾﺖ ازﺷﺮکﺖ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن درﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي آﻣﻮزﺷی ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠیﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم پﺰﺷکی
3) ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط، اﻃﻼع رﺳﺎﻧی و ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزيﺑﺮايﺗﻌﺎﻣﻞوﺗﺒﺎدلﺗﺠﺎرب داﻧﺸﺠﻮﯾی در ﺣﻮزه آﻣﻮزش
ﻋﻠﻮم پﺰﺷکی از ﻃﺮﯾﻖ:
اﻟﻒ.ﺟﻠﺴﺎت درون و ﺑﺮون داﻧﺸگاهی
ب.ﻫﻤﺎﯾﺶﻫﺎ و ﺟﺸﻨﻮارهﻫﺎ
پ.رﺳﺎﻧﻪﻫﺎيﻣﺨﺘﻠﻒاﻋﻢ از ﻧﺸﺮﯾﺎت، ﻓﻀﺎيﻣﺠﺎزي و...
4) ﻣﺸﺎرکﺖ ﻓﻌﺎل درﺗﺤﻘﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻋﺪاﻟﺖ، ﺗﻌﺎﻟی و ﺑﻬﺮه وري در آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم پﺰﺷکی وزارت در چارچوب ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻣﺮکﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸگﺎه از ﻃﺮﯾﻖ:
اﻟﻒ.آﺷﻨﺎﺳﺎزي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ
ب.ﻫﻤکﺎري در پﺮوژهﻫﺎي داﻧﺸگﺎهﺑﺮاي پﯿﺎده ﺳﺎزيﺑﺮﻧﺎﻣﻪ
پ.ﻣﺸﺎرکﺖ در اﻧﺠﺎمﻣﺄﻣﻮرﯾﺖﻫﺎي وﯾژه پﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ داﻧﺸگﺎهﻫﺎ
ت.ﻣﺸﺎرکﺖ در ﻧﻘﺪو ارزﯾﺎﺑی اﻗﺪاﻣﺎت ذﯾﻞﺑﺮﻧﺎﻣﻪ
ث.ﻣﺸﺎرکﺖدر ارزﯾﺎﺑیﻫﺎي کﯿﻔی،ﺧﻮدارزﯾﺎﺑی و ارزﯾﺎﺑیﻫﺎي ﻣﺤﻮﻟﻪ
5) ﺧﻮدارزﯾﺎﺑی و ﻣﺸﺎرکﺖ در ارزﺷﯿﺎﺑیﻫﺎي کﻤﯿﺘﻪﻫﺎي داﻧﺸﺠﻮﯾی
6) ﻣﺸﺎرکﺖ در ﺷﻮراي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﺸﺎور آﻣﻮزش ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻣﺼﻮب آن ﺷﻮرا
7) ﺑﻪروزﻧگﻪداﺷﺘﻦﺻﻔﺤﻪکﻤﯿﺘﻪداﻧﺸﺠﻮﯾی در وب ﺳﺎﯾﺖﻣﺮکﺰﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸگﺎه و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزي و ﺗﻬﯿﻪ آرﺷﯿﻮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي کﻤﯿﺘﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾی
8) ﻫﻤکﺎري و ﻣﺸﺎرکﺖ در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻣﺮکز ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸگﺎه در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎيﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي درﺳی، ارزﺷﯿﺎﺑیﻫﺎيﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي آﻣﻮزﺷی، اﯾﺪهﻫﺎيﻧﻮآوراﻧﻪآﻣﻮزﺷی، داﻧﺶ پژوﻫی آﻣﻮزش و پژوﻫﺶ در  آﻣﻮزش و ﺳﺎﯾﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ
9) بسـﺘﺮﺳـازی ﺑﺮاي آﻣﻮزشـ دانشجویان ﻣﻨﻈﻮر مستندسازی ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎيـی آﻣﻮزﺷـی وﺗﺒﺪﯾﻞاﯾﺪه ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮل کﺎرﺑﺮدي
10) ﺟﻠﺐ ﺣﻤﺎﯾﺖ از اراﺋﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ پژوﻫﺶﻫﺎو ﻃﺮحﻫﺎي ﻧﻮآوراﻧﻪآﻣﻮزﺷی داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن در ﻫﻤﺎﯾﺶﻫﺎ و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻣﻠی و ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠیﺑﺎﻫﻤﺎﻫﻨگی ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺮکﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸگﺎه
 
معرفی کارگروه های کمیته دانشجویی توسعه آموزش
  1. کارگروه روابط عمومی: وظایف این کارگروه پاسخگویی به سؤالات، پیشنهادها و انتقادات کمیته هاي دانشکده ها و دانشگاه و تبلیغات فعالیت هاي کمیته می­باشد
  2. کارگروه آموزشی: وظایف این کارگروه توانمندسازي دانشجویان در حوزه آموزش پزشکی و حمایت علمی و توانمندسازی دانشجویان در حل مسائل آموزشی و تدوین ایده هاي نوآورانه آموزشی است.
در همین راستا، در حال حاضر کارگاه­های توانمندسازی علمی دانشجویان جهت شرکت در جشنواره ایده­­های نوآورانه آموزشی بصورت کشوری در حال برگزاری است.
  1. کارگروه ارزشیابی: وظایف این کارگروه بررسی گزارش فعالیت کمیته­هاي توسعه آموزش دانشکده ها و کمیته دانشگاه و ارائه بازخورد و پیشنهاد در راستاي رفع موانع و ابهامات پیش آمده میباشد
  2. کارگروه پژوهش در آموزش: وظایف این کارگروه برنامه ریزي و حمایت از اجراي طرح هاي پژوهش در آموزش با توجه به نیازهاي دانشگاه می­باشد
  3. کارگروه مشاوره علمی: وظایف این کارگروه ارائه مشاوره به دانشجویان در زمینه آموزش علوم پزشکی می باشد
  4. کارگروه ایده هاي نوآورانه: وظایف این کارگروه ترغیب دانشجویان براي مشارکت در فعالیت­هاي نوآورانه آموزشی و حمایت علمی در تدوین ایده هاي نوآورانه آموزشی در جهت طرح در جشنواره ایده هاي نوآورانه وزارت می باشد.
  5. کارگروه فناوری: وظایف این کارگروه توانمندسازی دانشجویان جهت آشنایی با ترندهای روز فناوری دنیا و نحوه تعامل صنعت و دانشگاه می­باشد.
  6. کارگروه برنامه ریزی درسی: وظایف این کارگروه پیگیری تدوین طرح درس­های تدوین نشده، ارزیابی طرح دروس تدوین شده، مشارکت با دفاتر توسعه آموزش  دانشکده­ها در خصوص بازنگری کورکولوم، طرح درس و طرح دوره می­باشد.
 
 منوی اصلی