شنبه 17 خرداد 1404 - 10 ذو الحجة 1446
 A Study of Relationship between "Effective Listening" and "Understanding and Sending Messages" with Conflict Management among Managers in Ardabil Elementary Schools
2015 , 6 , 1 Persian article
Public Health
Shahin Taghavinejad-Namin 1, Shabnam Izadi 2, Yousef Namvar 3, Adel Zahed Babayi 4,
  • Received 4/9/2015
  • Receipt 5/20/2015
  • Published 6/5/2015

Background and objectives: This study has been accomplished with the aim of investigating the relationship between managers' communication skills and conflict management in elementary schools in the city of Ardabil.
Material and Methods: This is a cross-sectional study. The statistical population consisted of 150 elementary school principals in Ardabil. 106 participants were selected by using Krejcie-Morgan table randomly and through stratified sampling method. Data were collected through Jerabek communication skills questionnaire and Robbins conflict management questionnaire. Questionnaire’s face validity was reviewed and confirmed by the experts. Their reliability coefficient was (0.82) for communication skills and (0.95) for conflict management by using Cronbach's alpha. Data were analyzed using analytical and descriptive statistical methods (Pearson correlation coefficient test, single-sample t-test, and multiple regression).
Results: Results showed that there are positive and significant relationship between communication skills (effective listening, understanding and sending messages, regulating emotions, insight into learning process, and decisiveness in communication) and conflict management strategies(denial of opposition, control, solution orientation).
Conclusion: Communication skills such as effective listening can be a good predictor for solving conflicts in conflict management but understanding and sending messages cannot predict conflict management abilities of managers.
Communication SkillsConflict ManagementElementary School
2354
1559
 
  اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

 اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

.     برگزاري كارگاههاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي و كارشناسان دفاتر توسعه

راه اندازي دوره فلوشيپ مهارتهاي دانشگاهي براي كارشناسان دفاتر توسعه و اعضاي هيات علمي

طراحي و تصويب دوره كارشناسي ارشد آموزش علوم پزشكي بصورت نيمه حضوري

اجرای دو دوره کارشناسی ارشد

ایجاد مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی

برگزاری کارگاههای ضیافت اندیشه اساتید

برگزاری کارگاههای حاکمیت بالینی

برگزاری کارگاهها آموزشی برای دانشجویان PhD و دستیاران

طراحی و اجرای کارگاههای آموزش پزشکی برای سایر دانشگاهها

كمك به بازنگري برنامه راهبردي حوزه معاونت آموزشي دانشگاه

كمك به تشكيل كميته ارتقاي رتبه دانشگاه و ارائه كمك هاي مشاوره و اجراي آن در دانشكده‌ها

جلب همكاري اساتيد براي تقويت شوراي گروه

همكاري موثر در مراحل ايجاد مركز پژوهش در آموزش علوم پزشكي

تدوين بسته‌هاي آموزشي چند رسانه‌اي و كمك به تدوين محتواي آموزشي الكترونيكي كارگاه ها و دوره‌هاي آموزش مهارتهاي دانشگاه

فعاليت مستمر بعنوان دبيرخانه جشنواره آموزشي شهيد مطهري