شنبه 17 خرداد 1404 - 10 ذو الحجة 1446
 Systematic Review of Scientific Collaboration Networks of Library and Information Sciences in Iran
2019 , 10 , Issue3 Persian article
Health Information/Library
Nafiseh Vahed 1, Vahideh Zareh Gavgani 2,
  • Received 12/15/2018
  • Receipt 4/9/2019
  • Published 12/21/2019

The purpose of this study was to review the characteristics of collaboration and co-authorship networks of Iranian researchers in the field of library and information science (LIS).
This was a systematic review. The research population consisted of articles that have studied the scientific collaboration networks of LIS with social network analysis (SNA) method.  Articles were retrieved from the science edition and social science edition databases of  ISI Web of Science (maintained by Clarivate Analytics), Scopus (provided by Elsevier), Irandoc (Iranian Research Institute for Information Science and Technology), Magiran, and the SID (Scientific Information Database), Civilica Scientific Database, and ISC (Islamic World Science Citation Database). The inclusion criteria were to study the Iranian co-authorship networks with micro and macro indicators. The time and language constraints were not applied to the data selection. Studies from the SNA for words co-occurrence in LIS vocabulary were excluded. PRISMA was used for the data selection process and JBI's Critical Appraisal Tool was used to assess the data quality.
The findings of the study showed that density of co-authorship network in LIS articles is low and the universities of Iran, Tehran and Shiraz are more centralized and closer than other universities in the network.
This study suggests Iranian researchers in the field of library and information science increase their scientific collaboration in their scientific production at national and international levels

Information ScienceScholarly CommunicationSocial NetworkingScientometricsLibrary and Information Science
1022
77
 
  اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

 اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

.     برگزاري كارگاههاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي و كارشناسان دفاتر توسعه

راه اندازي دوره فلوشيپ مهارتهاي دانشگاهي براي كارشناسان دفاتر توسعه و اعضاي هيات علمي

طراحي و تصويب دوره كارشناسي ارشد آموزش علوم پزشكي بصورت نيمه حضوري

اجرای دو دوره کارشناسی ارشد

ایجاد مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی

برگزاری کارگاههای ضیافت اندیشه اساتید

برگزاری کارگاههای حاکمیت بالینی

برگزاری کارگاهها آموزشی برای دانشجویان PhD و دستیاران

طراحی و اجرای کارگاههای آموزش پزشکی برای سایر دانشگاهها

كمك به بازنگري برنامه راهبردي حوزه معاونت آموزشي دانشگاه

كمك به تشكيل كميته ارتقاي رتبه دانشگاه و ارائه كمك هاي مشاوره و اجراي آن در دانشكده‌ها

جلب همكاري اساتيد براي تقويت شوراي گروه

همكاري موثر در مراحل ايجاد مركز پژوهش در آموزش علوم پزشكي

تدوين بسته‌هاي آموزشي چند رسانه‌اي و كمك به تدوين محتواي آموزشي الكترونيكي كارگاه ها و دوره‌هاي آموزش مهارتهاي دانشگاه

فعاليت مستمر بعنوان دبيرخانه جشنواره آموزشي شهيد مطهري