شنبه 17 خرداد 1404 - 10 ذو الحجة 1446
 Assessing the Social Responsibility of Tabriz University Educational Hospitals from Managers’ Perspective, 2012
2014 , 5 , 1 Persian article
Quality of Health Care Delivery
Massumeh gholizadeh 1, Mohammad farough-khosravi 3, Abdollah Salehi 4, Masoud Hoseinnezhad 5, Ali Janati 6,
  • Received 4/19/2014
  • Receipt 5/5/2014
  • Published 6/20/2014
Background and objectives: Social responsibility is one of the most important parts of an organization’s existence. The aim of this study was assessing the social responsibility of Tabriz University educational hospitals from managers’ perspective.

Material and Methods: This cross-sectional descriptive study was conducted in 2012. 40 managers of educational hospitals have been selected through census sampling method. Data were collected through Ministry of Health and Medical education (MOHME) valid and reliable questionnaire and analyzed by spss software package and descriptive statistics.

Results: From the managers’ perspective, patients are the most effective group on hospital activities (48.5 percent), international standards are the most important motivation for hospitals (27.5 percent), the implementation of the organization’s legal obligations is the most important definition of social responsibility (27.5 percent). To be ensured a fair and ethical behavior, hospitals have benefited greatly from the workplace and employees (30 percent). Managers (90 percent) emphasized that corporate social responsibility activities have a positive effect on hospital financial performance.

Conclusion: The findings indicated that managers have no unique definition of social responsibility and it is difficult for them to understand the concept of social responsibility and there is no special policy or process in hospitals to understand this concept. They have introduced social responsibility as compliance with obligations of the organization.
Educational HospitalSocial ResponsibilityTabriz Manager
2027
1323
 
  اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

 اهم فعالیتها و دستاوردهای گروه آموزش پزشکی

.     برگزاري كارگاههاي آموزشي براي اعضاي هيات علمي و كارشناسان دفاتر توسعه

راه اندازي دوره فلوشيپ مهارتهاي دانشگاهي براي كارشناسان دفاتر توسعه و اعضاي هيات علمي

طراحي و تصويب دوره كارشناسي ارشد آموزش علوم پزشكي بصورت نيمه حضوري

اجرای دو دوره کارشناسی ارشد

ایجاد مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی

برگزاری کارگاههای ضیافت اندیشه اساتید

برگزاری کارگاههای حاکمیت بالینی

برگزاری کارگاهها آموزشی برای دانشجویان PhD و دستیاران

طراحی و اجرای کارگاههای آموزش پزشکی برای سایر دانشگاهها

كمك به بازنگري برنامه راهبردي حوزه معاونت آموزشي دانشگاه

كمك به تشكيل كميته ارتقاي رتبه دانشگاه و ارائه كمك هاي مشاوره و اجراي آن در دانشكده‌ها

جلب همكاري اساتيد براي تقويت شوراي گروه

همكاري موثر در مراحل ايجاد مركز پژوهش در آموزش علوم پزشكي

تدوين بسته‌هاي آموزشي چند رسانه‌اي و كمك به تدوين محتواي آموزشي الكترونيكي كارگاه ها و دوره‌هاي آموزش مهارتهاي دانشگاه

فعاليت مستمر بعنوان دبيرخانه جشنواره آموزشي شهيد مطهري