برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
logo

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی Education Development Center

فهرست اصلی
تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1399
کد 659

برگزاری مسابقه فن بازار

دانشگاه علوم پزشکی تهران مسابقه فن بازار ملی سلامت را برگزار میکند
معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت را برگزار میکند. در جنب این همایش مسابقه دانشجوی مسابقه حل مسئله به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در جوار آن یک دوره آموزشی کسب و کار یک  ماهه طراحی شده و پس از آن تیمهای دانشجویی به رقابت در فضای کسب و کار خواهند پرداخت و جوایز نفیسی به برگزیدگان اعطا خواهد شد. برای اطلاع از کم و کیف مهمایش و مسابقه به آدرس http://htcd.tums.ac.ir/5htm98/default.aspx مراجعه نمائید.
برخی از موضوعات مطروحه در سایت دانشگاه تهران در ذیل آورده میشود:

مسابقه دانشجویی

همزمان با ششمین  فن‌بازار ملی سلامت، همانند سال‌های گذشته، مسابقه‌ای برای دانشجویان علاقمند به حوزه‌های فناوری برگزار می‌شود. امسال مسابقه دانشجویی مانند بسیاری از رویدادهای دیگر، متاثر از شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا به صورت مجازی اجرا خواهد شد.

در این رقابت شرکت‌کنندگان باید راهکارهای فناورانه‌ای بر پایه تکنولوژی‌های دیجیتال روز دنیا برای مشکلات امروزی و واقعی جامعه خودمان ارائه نمایند. در واقع برخلاف سال‌های گذشته که مسابقه در فضایی شبیه‌سازی شده برگزار می‌شد این‌بار محیط مسابقه کاملا واقعی خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌هایی متشکل از 4 تا 5 دانشجو و یک سرپرست از طرف دانشگاه معرفی می‌شوند و شناسه کاربری خود برای ورود به سامانه آزمایشگاه نوآوری سلامت دیجیتال مدلین را دریافت می‌کنند. در این سامانه با ورود به برنامه مربوط به مسابقه دانشجویی فن‌بازار ملی سلامت شرکت‌کنندگان به بیش از 20 ساعت آموزش تئوری و تکالیف عملی برای یافتن یک ایده مناسب، دسترسی پیدا می‌کنند.

در سامانه مدلین‌لب شرکت‌کنندگان در کنار آموزشی که دریافت می‌کنند باید تمام تکالیف را به طور کامل انجام دهند و در نهایت فرم ارائه ایده، اسلایدهای ارائه ایده و یک ویدئو 5 دقیقه‌ای از ارائه خود را ارسال نمایند. در این مسیر منتورهای مدلین‌لب به شرکت‌کنندگان بازخورد می‌دهند تا بهترین ایده را با اعتبارسنجی مناسب ارائه نمایند. از طرف دیگر شرکت‌کنندگان باید در دو آزمون پیش از آغاز دوره و پس از پایان آن شرکت نمایند تا سطح دانش ایشان نیز مشخص گردد.

در نهایت ایده‌ها توسط داوران با توجه به ملاک‌های مختلفی از جمله کیفیت اعتبارسنجی، ارائه ایده، طرح راهکارها، تیم و غیره ارزیابی و به تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را از داوران دریافت کنند جوایز ارزنده‌ای تقدیم می‌گردد.

هزینه ثبت‌نام هر تیم در مسابقه مبلغ 6 میلیون ریال می‌باشد که باید از طرف دانشگاه به دبیرخانه فن‌بازار ملی سلامت پرداخت شود.

تاریخ آغاز مسابقه 15 مهر 1399 می‌باشد و آخرین مهلت تیم‌ها برای بارگزاری فایل‌های ارائه یک ماه پس از آغاز مسابقه و در تاریخ 15 آبان 1399 می‌باشد.

دروس آموزشی مسابقه دانشجویی فن‌بازار ملی سلامت شامل موارد زیر است:

  1. مقدمه‌ای بر استارتاپ‌های سلامت دیجیتال
  2. چگونه یک استارتاپ سلامت راه‌اندازی کنیم
  3. مقدمات نظام سلامت
  4. اصول طبابت و حوزه‌های پزشکی
  5. اعتبارسنجی ایده و مصاحبه با مشتری
  6. خلاقیت و حل مسئله
  7. آشنایی با روندهای تکنولوژی و دیجیتال
  8. هوش مصنوعی و کاربردهای آن در سلامت
  9. علم داده و تحلیل داده‌های کلان سلامت
  10. کاربردهای اینترنت اشیا در سلامت
  11. تیم‌سازی و یافتن هم‌بنیان‌گذار
  12. مدل کسب و کار برای استارتاپ‌های سلامت
  13. طراحی کسب و کار با بوم ناب
  14. مراحل رشد و تامین مالی استارتاپ‌ها و ارائه آسانسوری

 

هزینه ثبت‌نام:

  • مبلغ ثبت‌نام مسابقه برای دانشجویان برای هر گروه 6,000,000 ریال است که در مجموع بعد از ارسال فرم و صدور فاکتور توسط نماینده ی تیم پرداخت می شود.

جوایز:

  • پس از ارزیابی، از تیم‌های برتر با اهدای جوایز نقدی به شرح زیر در روز دوم رویداد تقدیر و تشکر به عمل می‌آید:

تیم اول

 60 میلیون ریال

تیم دوم

 40 میلیون‌ ریال

تیم سوم

30 میلیون ریال


- شرکت در بخش مسابقه محدود است و با تکمیل ظرفیت، ثبت‌نام بسته خواهد شد. اولویت با تیم‌هایی است که زودتر ثبت‌نام کرده باشند.

بخش نمایشگاهی فن بازار ملی سلامت

طبق روال سال‌های گذشته، پنجمین فن بازار ملی سلامت، به‌منظور شناسایی و معرفی آخرین و برترین نوآوری‌ها، دستاوردهای فناورانه در حوزه‌های گوناگون علوم پزشکی برگزار می‌شود. فن بازار در نقش یک تسهیل‌کننده توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری تلاش می‌کند تا با بسترسازی در زمینه تبادل فناوری گامی موثر در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بردارد. ارائه خدمات تخصصی و کریدور صادرات، مباحث تخصصی کسب و کار(در قالب پنل تخصصی)، ارائه ایده‌بازارهای محصول محور از جمله مواردی  است که در فن بازار 98 می‌گذرد. شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط می‌توانند برای نمایش و عرضه محصولات و تبادل فناوری‌های نوین خود، طبق شرایط زیر اقدام کنند.
 
مشتریان: 
سازمان‌های کارفرمایی:
   - وزرات‌ بهداشت
   - وزارت صنعت، معدن و تجارت
   - وزارت نفت و پتروشیمی
   - وزارت کار و رفاه احتماعی
   - وزارت علوم، فناوری و تحقیقات
   - سازمان غذا و دارو
   - سازمان انتقال خون
   - ستاد زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری
   - ستاد ویژه توسعه فناوری نانو
دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حامی
فرشتگان کسب و کار
شتابدهنده‌ها
شرکت‌ها و صنایع خصوصی بزرگ
 
شرایط حضور در فن‌بازار:
مراکز رشد و  پارک‌های علم و فناوری
شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری
هسته‌ها و واحدهای فناور نوپا، با داشتن حداقل یک محصول یا نمونه اولیه امکان حضور دارند.
سایر شرکت‌ها
- اولویت تایید حضور در فن بازار با شرکت‌ها و هسته‌های نوپا و زمان ثبت‌نام است.
 
​حوزه فعالیت شرکت‌ها:
تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی
فرآورده‌های دارویی و بهداشتی
فناوری اطلاعات پزشکی
محصولات انتقال خون
فرآورده‌های غذایی
خدمات پزشکی
واکسن
 
مراحل ثبت‌نام:
- عضویت و تکمیل فرم ثبت‌نام
- تایید دبیرخانه
- انتخاب غرفه

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 16 مهر 1399