مقدمه:
سرعت شتابنده توليد اطلاعات
علمي و گسترش روزافزون رشته هاي علوم پزشکي در دهه هاي اخير موجب گرديد نيروي
انساني کارآمد در زمينه آموزش شيوه هايمناسب تدريس و ارزيابي دانشجو و مسلط به
تواناييهاي لازم جهت برنامه ريزي و ارزشيابي آموزشي ، تربيت شوند . با عنايت به همين
ضرورت دوره کارشناسي ارشد آموزش پزشکي در سال 1373 به تصويب شوراي عالي
برنامه ريزي رسيد و با توجه به نيازهاي پديد آمده به شرح زير بازنگري مي شود.
الف: رسالت (Mission)
رشتة آموزش پزشکي در صدد
است تا با گزينش و جذب اعضاي هيات علمي و کارشناسان مستعد و علاقمند به
مسايل پيچيده آموزش پزشکي در دنياي شتابان امروز، فارغ التحصيلاني را تربيت نمايد
که توانايي شناسايي مشکلات آموزشي از طريق تحقيقات مناسب ، ارائه راه حلهاي منطقي
و قابل ارزيابي براي مسائل آموزشي، مساعدت در امر برنامه ريزي و مديريت مسائل
آموزشي دانشگاههاي علوم پزشکي و انتقال تکنولوژيها و روشهاي مناسب آموزش به منظور
ارتقاي قابليتهاي اعضاي هيات علمي را داشته باشند و همچنين قادر باشند با شناسايي
نقاط قوت و ضعف دانشگاهها و شناخت عوامل پيشرفت و توسعه دانشگاههاي جهان در ارتقاي
وضعيت دانشگاههاي علوم پزشکي کشور ايفاي نقش نمايند.
ب: اهداف دوره
فارغ التحصيلان دوره کارشناسي ارشد در
پايان دوره آموزشي بايد:
1- توانايي هدايت
فعاليتها جهت انجام تغييرات ضروري به منظور افزايش کيفيت آموزش را داشته باشند.
2- توانايي طراحي و
انجام پژوهشهاي آموزشي به منظور شناسايي و رفع مشکلات را داشته باشند.
3- قادر به طراحي
روشهاي مناسب ارزشيابي برنامه هاي آموزشي باشند.
4- توانايي مشارکت
فعال در تدوين برنامه استراتژيک دانشگاه را داشته باشند.
5- به روشهاي طراحي
برنامه آموزشي و تکنولوژيهاي جديد آموزش و الگوها و روشهاي جديد تدريس مسلط باشند
و قادر به توسعه مهارتهاي آموزشي اعضاء هيات علمي دانشگاهها باشند.
ج: شکل دوره: تعداد
کل واحدهاي دوره 31 واحد مي باشد.
واحدهای ارائه شده در دوره در قسمت ترم بندي قابل
مشاهده است.